Khamis, 28 Mei 2009

MUKADIMAH AL-EITTIHAD

Dengan Bismillahirahmannirahim kami mulakan mukadimah blog ani..Bananya objektif blog ani dibuat ialah untuk para Ahli-ahli Persatuaan Al-Eittihad berhubung dan mengetahui segala jadual aktiviti yang akan dijalankan dan jua untuk paparan umum mengenai persatuan kami.

Bananya team kami ani lama dah tertubuh.kira-kira tahun 2001.pada masa atu kami stat aktip hadrah lu..masa atu kami men untuk enjoy2 saja bananya.siuk x ah berhadrah.pastu baru kami stat berdikir..macam2 ni kami ah.byk pmndynya.pastu kami mcuba tausyeh.buleh jua kami. Bukannya kan ambung..hehe

Pada tahun 2009 baruth kami ada nama.(batah udh tu dari tahun 2001)kami sepakat memilih nama Al-Eittihad.maksudnya bersatu.bak kata pepatah melayu “bersatu kita teguh, bercarai kita roboh”.maksudnya disini, dalam berkumpulan ani mesti ada ciri bersatu.mun nada, bukantah kumpulan tu namanya.paham kamu?mun na paham,pketah kmu sendiri tu..hehe..

Persatuan Al-Eittihad kami ni mempunyai 3 Nadi.Nadi ni bahasa Arab,Ertinya Kelab. Antaranya ialah Nadi Hadrah, Nadi Tausyeh dan Nadi Dikir.Persatuan kami ni jua mempunyai Ahli Jawatan Kuasa. Ianya ditubuhkan untuk menguruskan perjalanan Persatuan kami ani.Antaranya ialah

Pengerusi Persatuaan Al-Eittihad : Haji Amirul Rashid bin Hj Wahab.
Timbalan Pengerusi : Ahmad Busyra.
Setiausaha : Atailah Sa’atari bin Hj Damit.
Bendahari 1 : Hamiduddin bin Haj Talip.
Bendahari 2 : Azri Bin Hj Jumat.
AJK Perhubungan : Md Nasrul Rizam bin Hj Damit.
Pengerusi Nadi Hadrah : Md Rifaie Bin Hj Md Noor.
Pengerusi Nadi Tausyeh : Hj Md Nazif Bin Hj Damit
Pengerusi Nadi Dikir: Md Fauzi Bin Hj Anuar.

Atutah saja untuk pengenalan Persatuaan kami ani.Saya sudahi dengan Wa Billahi Taufiq Wal Hidayah Wassalamu a’laikum warahmatullahi wabarakatuh.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan